شعار سال
یکشنبه 18 شهریور 1403
  • 1397/08/13 - 10:40
  • - تعداد بازدید: 2268
  • - تعداد بازدیدکننده: 74
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
فرماندار شهرستان گناوه:

آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری در شهرستان گناوه توسعه یابد

فرماندار گناوه در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر برتوسعه آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری در شهرستان گناوه تأکید کرد.

فرماندار گناوه در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر برتوسعه آموزش های مهارتی در حوزه گردشگری در شهرستان گناوه تأکید کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، سید علی پاک نژاد، فرماندار شهرستان گناوه با بیان اینکه گارگاه های آموزشی فنی و حرفه ای این شهرستان برای ارایه آموزش های مهارتی نوین تجهیز و به روز رسانی شود، گفت: تعامل مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان با دستگاه های اجرایی در راستای توسعه مهارت آموزی بسیار عالی است و باید این آموزش ها با نگاه ویژه ای به روستاها ترویج شود.


پاک نژاد بر ضرورت آموزش با کیفیت تأکید کرد و گفت: آموزش رابطه متقابل با اشتغال دارد و اگر آموزش به عنوان سرمایه گذاری در نیروی انسانی در نظر گرفته شود بین رابطه اقتصادی و مهارت و تخصص رابطه مثبت وجود دارد.


وی با بیان اینکه جامعه ما آشنایی کامل با ماهیت و مزایای مهارت آموزی ندارد، تصریح کرد: در حوزه یادگیری و یاددهی توجه به نیازهای یادگیرنده و نیازهای جامعه بسیار مهم است چراکه جامعه به نیروهای کارآمد و توانمند نیازمند است.


پاک نژاد گفت: در فرهنگ ما مهارت آموزی جامعه دچار چالش هایی است و این امر نیازمند فرهنگ سازی بوده که باید با برنامه ریزی درست در این راستا حرکت کرد.


فرماندار گناوه اضافه کرد: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی منابع انسانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در این راستا، توجه به ظرفیت‌های بومی شهرستان و نیازهای بازار کار در ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند سبب ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان شود.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز گفت: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان گناوه در راستای توسعه مهارت آموزی وجود دارد که با استفاده مطلوب از آن‌ها می‌توان در راستای رفع معضل بیکاری، گام‌های مؤثری برداشت.


عبدالمجید دراهکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با اشاره به اینکه یکی از چالش های امروزی جامعه مشکل اشتغال و نبود مهارت کافی برای فارغ التحصیلان است، افزود: مهارت آموزی در بحث کارآفرینی یکی از موضوعات بسیار مهم امر اشتغال به شمار می رود.


وی با تأکید بر توسعه کیفیت مدار آموزش های مهارتی، یکی از رویکرد های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را آموزش های بازار محور و نیاز سنجی حوزه روستایی دانست و خواستار تعامل هرچه بیشتر با سایر دستگاه ها اجرایی برای برگزاری این دوره ها شد.


دراهکی گفت: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای متشکل از افراد ماهر و دارای مهارت بوده و هدف اصلی آنها توانمندسازی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی بوده و اساسی‌ترین راه در مسیر تولید ملی و تحقق بهبود وضعیت معیشتی افراد جامعه ایفا می‌کنند.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر خواستار حمایت ویژه دستگاه های اجرایی شهرستان به ویژه  فرمانداری از نهادینه کردن آموزش فنی و حرفه ای دراین شهرستان شد.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز اعلام کرد که برای توسعه اشتغال آفرینی، بیکاران کشور به سمت مهارت آموزی هدایت می شوند.


حمید رضا پناه افزود: توانمند سازی از طریق معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای کسب مهارت و خود اشتغالی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بیکاران است.


وی مهارت را پایه و اساس توسعه هر جامعه و استان دانست و اظهار کرد: مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار است.


پناه با بیان اینکه گسترش آموزش های مهارتی؛ ارتقای سطح اقتصادی خانواده ها را به دنبال دارد ،گفت: با مهارت آموزی می توان به ارتقای سطح اقتصادی خانواده ها، ایجاد روحیه خودباوری و گسترش آموزش های مهارتی و تخصصی کمک کرد و کاهش شغل های کاذب و ناپایدار، کاهش آسیب های اجتماعی و دسترسی مناسب به خدمات اجتماعی از جمله دستاوردهای مهارت ورزی در نظام آموزشی به شمار می رود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 76987
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب