شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/08/30 - 11:01
  • - تعداد بازدید: 2510
  • - تعداد بازدیدکننده: 77
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا:

آموزش های مهارتی حلقه مفقوده میان مراکز آموزش فنی وحرفه ای، دانشگاه ها و صنعت است

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا در جلسه شورای مهارت شهرستان فسا گفت: آموزش های مهارتی حلقه مفقوده میان مراکز آموزش فنی وحرفه ای، دانشگاه ها و صنعت است.


معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا در جلسه شورای مهارت شهرستان فسا گفت: آموزش های مهارتی حلقه مفقوده میان مراکز آموزش فنی وحرفه ای، دانشگاه ها و صنعت است.


به گزارش روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای فارس، جلسه شورای مهارت شهرستان فسا با حضور کوشکی، مدیرکل آموزش فنی حرفه ای این استان، سلیمان کرمی، معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا و اعضای شورای اداری شهرستان فسا برگزار شد.


سلیمان کرمی، فرماندار فسا در ابتدای این جلسه گفت: موضوع  اشتغال در حال حاضر گرفتار فقر مهارتی است و برای رفع این معضل نیاز به فرهنگ سازی گسترده در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان است.


وی اظهار کرد: حرکت چرخ های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مستلزم آموزش صحیح و مبتنی بر خلاقیت و نوآوری است که البته در جامعه کنونی ما و در نسل جوان، عنصر خلاقیت و فعالیت های نوین از جایگاه خاصی برخوردار است.


وی خاطر نشان کرد: آموزش های مهارتی نياز روز جامعه و حلقه مفقوده ميان مراكز فنی و حرفه ای، دانشگاها و صنعت است و ظرف مدت یک و نیم سال اخیر، تحولات  مناسبی در زمینه رفع موانع تولید و ایجاد انگیزه و شرایط مطلوب  برای حضور سرمایه گذار در سطح شهرستان به وقوع پیوسته  است که با تحقق این امر جای امیدواری است که به آمار قابل قبولي در ایجاد اشتغال در سال جاری دست پیدا کنیم. معاون استاندار فارس در پایان گفت: در تدوين سند مهارتی بايد نيازسنجی ها مبنای تقاضای بازار بوده، رشته های جديد شناسايی شوند و در روستاها هم آموزش كارآفرينی مبتنی بر نياز منطقه در دستور كار قرار گيرد.


در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس هدف از برگزاری جلسات شورای مهارت در شهرستان های استان فارس را ترویج و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های خاص هر شهرستان، نیاز سنجی آموزشی و همچنین هم افزایی دستگاه های اجرایی و آموزشی شهرستان ها در جهت کمک به رفع معضل بیکاری برشمرد و اظهار کرد: جلسه شورای مهارت تاکنون در 28 شهرستان استان فارس برگزار شده و در برخی از شهرستان ها از جمله فسا بیش از یک بار صورت پذیرفته است. 


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس ضمن تشریح نرخ بیکاری در استان و شهرستان برای برون رفت از مشکلات موجود، تقویت آموزش های مهارتی بازار محور و جایگزینی تقاضا محوری به جای عرضه محوری و پرهیز از جزیره ای عمل کردن دستگاه ها، تقویت بنیه مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه ها و ارتقاء سطوح مهارتی شاغلان را از استراتژی های مهم اداره کل برشمرد.


وی تقویت شورای مهارت و اشتغال شهرستانی را فرصتی سازنده و اثر گذار در سرنوشت اشتغال شهرستان دانست.


این مقام مسئول در نهایت تأکید کرد: قطعا جوانان دارای مهارت در جامعه امروز بیکار نمی مانند و بیکاری پدیده ای است که ارتباطی تنگاتنگ با سطح مهارت فرد دارد.


در ادامه سایر اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاه ها، نظرات و راهکار های خود در حوزه مهارت آموزی و اشتغال پرداختند.


 


 


 


 


  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77276
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب