شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/10/03 - 10:27
  • - تعداد بازدید: 2264
  • - تعداد بازدیدکننده: 87
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
فرماندار شهرستان گناوه:

آموزش های مهارت، کلید توانمند سازی معلولان است

فرماندار گناوه در بازدید از موسسه توانبخشی گل های آسمانی این شهرستان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی و حرفه ای معلولان است.

فرماندار گناوه در بازدید از موسسه توانبخشی گل های آسمانی این شهرستان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای کلید توانمندسازی و توانبخشی شغلی و حرفه ای معلولان است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، سید علی پاک نژاد، فرماندار شهرستان گناوه کسب آموزش های مهارتی را بهترین راه برای توانمندسازی افراد معلول در جامعه دانست و افزود: معلولیت دلیلی بر ناتوانی فرد معلول نیست و آموزش بهترین راه توانمند سازی این قشر است.


وی با اشاره به عملکرد مطلوب آموزش فنی و حرفه ای شهرستان در ارائه  آموزش‌های مهارتی، گفت: معلولان با کسب مهارت و با تکیه بر توانایی و همت خویش می توانند در جهت استقلال و عدم وابستگي آنان به حمايت هاي مالي مستقيم دولت در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی خود گام های بلندی بردارند.


پاک نژاد گفت: استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های جامعه معلولان شهرستان با اجرای طرح‌های مهارت آموزی مهمترین گام برای حرکت به‌سوی توانمند کردن این قشر از جامعه گناوه است.


فرماندار گناوه تصریح کرد: آنچه که در ارتباط با جامعه معلولان اهمیت دارد حفظ کرامت، عزت انسانی و شخصیت  این افراد است و وظیفه حاکمیت این است که به صورت ویژه پیگیر مشکلات جامعه معلولان و حل آن باشد.


وی با تأکید بر شناسایی پتانسیل ها و توانمندی های بالقوه معلولان، گفت: با کسب مهارت های فنی و حرفه ای ویژه معلولان امکان به فعلیت رساندن استعدادها و توانمندی های این عزیزان در راستای اشتغال پایدار آنان میسر می شود.


عباس حقیقی، سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه نیز آماده سازی معلولان برای ساختن زندگی اجتماعی و داشتن یک زندگی مستقل با حداقل وابستگی را از اهداف ارائه آموزش های مهارتی به معلولان عنوان کرد و گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه از تمام ظرفیت خود در راستای توانمندسازی معلولان تحت پوشش بهزیستی شهرستان استفاده خواهد کرد.


وی با تأکید بر تغییر نگرش ناصحیح جامعه به محدودیت جسمی معلولان و کم توانان، افزود: معلولیت دلیلی بر ناتوانی فرد معلول نیست و آموزش بهترین راه توانمند سازی این قشر است که انتظار می رود این مهم به صورت ویژه از سوی سازمان های مسئول و همچنین اقشار مختلف مردم مورد حمایت قرار گیرد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77919
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب