شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/11/09 - 11:15
  • - تعداد بازدید: 1959
  • - تعداد بازدیدکننده: 66
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار سمنان در دومین جلسه شورای مهارت:

آموزش های فنی و حرفه ای مبنای توسعه اقتصادی در جامعه است

استاندار سمنان در دومین جلسه شورای مهارت این استان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای مبنای توسعه اقتصادی در جامعه است.


استاندار سمنان در دومین جلسه شورای مهارت  این استان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای مبنای توسعه اقتصادی در جامعه است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان، دومین جلسه شورای مهارت آموزی این استان  با حضور علیرضا‌ آشناگر، استاندار سمنان، فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی عضو این  شورا، در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد.


آشناگر ضمن تأکید بر اتمام سند توسعه آموزش های مهارتی استان سمنان تا پایان سال‌جاری، گفت: تمرکز بر ارائه آموزش های مهارتی به متقاضیان کافی نیست باید به جذب آموزش‌دیدگان بعد از پایان دوره‌ها توجه شود و دستگاه‌های اجرایی باید به شکل جدی دراین امر مشارکت نمایند.


وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی به دانش آموزان و دانشجویان در دوران تحصیل با همکاری دستگاه های اجرایی افزود: آموزش‌های مهارتی باید منجر به ایجاد اشتغال و ورود به بازار کار جوانان شود.


آشناگر با اشاره به  شعار هر جوان یک مهارت، گفت: امیدواریم در آینده این شعار محقق شود و اگر آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای منطبق با نیازهای بازار و استعدادهای جامعه باشد در این مسیر قرار خواهیم گرفت.


استاندار سمنان افزود: در سند مهارتی استان باید به مباحث گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه این استان توجه ویژه شود و روستائیان و عشایر هم به عنوان ظرفیت‌هایی بزرگ در این بخش و سایر بخش‌ها مورد توجه قرار گیرند.


وی توجه به استارت آپ‌ها را به عنوان رویکردی نوین در مبحث اشتغال ضروری و لازم دانست و عنوان کرد: طی گزارشی از صاحبان مشاغل،  در سال‌های آتی برخی از مشاغل فیزیکی بر بستر آی‌تی جایگزین می‌گردند و این بخش باید جدی گرفته شود.


فاطمه منصوری،  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان ، ضمن تشریح وضعیت آموزش های مهارتی استان در ۹ ماهه سال جاری و اقدامات ترویجی در راستای گسترش فرهنگ مهارت آموزی، به ارائه گزارشی پیرامون طرح تجمیع آموزش های مهارتی و نیز تدوین سند راهبردی توسعه آموزش های مهارتی استان سمنان پرداخت.


 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 78615
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب