شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/10/18 - 09:14
  • - تعداد بازدید: 2236
  • - تعداد بازدیدکننده: 120
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
فرماندار شهرستان درمیان:

آموزش های فنی و حرفه ای راه حل معضل بیکاری است

فرماندار شهرستان در میان در گردهمایی رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای که در این شهرستان برگزار شد، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای راه حل معضل بیکاری است.

فرماندار شهرستان در میان در گردهمایی رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای که در این شهرستان برگزار شد، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای راه حل معضل بیکاری است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی، بشیری، فرماندار شهرستان درمیان با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه ای از عملکرد مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان تقدیر کرد.


وی گفت: امروز جوانان بعد از خروج از دانشگاه توان حضور در بازار کار را ندارند و نمی توانند وارد بازارکار شوند.


بشیری با تأکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای گفت: امروز حل مشکل بیکاری، تأمین نیروی انسانی و کاهش آسیب های اجتماعی  در مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای باید جستجو کرد.


 وی ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای شاه کلید حل این مشکلات است و اگر جوانان به سمت مهارت آموزی بروند شاهد حل بسیاری از مشکلات خواهیم بود.


 فرماندار شهرستان درمیان گفت: با توجه به اهتمام دولت در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای بایستی با تبلیغات و فرهنگ سازی،  جوانان را به سوی آموزش های فنی و حرفه ای که دولت بستر آن را مهیا کرده سوق داد.


بشیری در پایان نیاز اساسی شهرستان مرزی درمیان را نیروی انسانی ماهر و متخصص در بخش های مختلف به خصوص مشاغل نو و وابسته به کشاورزی دانست.


خوش آیند در گردهمایی رؤسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی که به منظور بررسی و تبیین موارد ابلاغی در گردهمایی مدیران کل، برگزار شد، با اشاره به رویکرد جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نظام ملی مهارت، توسعه آموزش های مهارت محور به منظور ایجاد اشتغال مولد و پایدار را از ضروری ترین اقدامات آموزش فنی و حرفه ای برشمرد. 


وی ارتقاء و توانمندسازی سرمایه های انسانی، ایجاد فرصت های جدید شغلی و ارتقای جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی در استان را از برنامه های اساسی این اداره کل دانست.


در ادامه خوش آیند با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در شهرستان درمیان گفت: در 9 ماهه اول سال جاری 257 هزار و 962 نفر- ساعت آموزش مهارتی برای یک هزار و 519 نفر برگزار شده است.


وی افزود: همچنین تجهیز و بهسازی این مرکز با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 450 میلیون ریال صورت پذیرفته است.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 78292
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب