شعار سال
جمعه 16 شهریور 1403
  • 1398/03/28 - 00:09
  • - تعداد بازدید: 3300
  • - تعداد بازدیدکننده: 101
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان انجام شد:

آموزش بیش از 670 حرفه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان به دانش آموزان و دانشجویان

679 حرفه آموزشی در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در مراکزآموزش فنی و حرفه ای به دانش آموزان و دانشجویان استان کردستان آموزش داده می شود.

 


679 حرفه آموزشی در بخش های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در مراکزآموزش فنی و حرفه ای به دانش آموزان و دانشجویان استان کردستان آموزش داده می شود.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، در تابستان سال جاری 29 تا 30 هزار دانش آموزان و دانشجو از آموزش های مهارتی در رشته هایی از قبیل: جوشکاری، تراشکاری، دوخت کیف چرمی و گل سازی برخوردار می شوند.


سید جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، ضمن اعلام این خبر گفت: توجه به رویکردهای مهارتی برای اوقات فراغت جوانان ، مهمترین برنامه این اداره کل در سه ماهه تابستان خواهد بود.


وی افزود: فنی و حرفه ای این استان با دارا بودن 16 مرکز ثابت دولتی و 134 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای آمادگی ارائه آموزش های مهارتی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را دارد.


احمدی، تأکید کرد: هر دانش آموز باید یک مهارت فنی و تخصصی را در طول اوقات فراغت آموزش دیده و نه تنها از لحاظ تئوری، بلکه از لحاظ فنی و مهارتی نیز کارآزموده باشند.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان، کارآفرینی را موجب توسعه اقتصادی دانست و گفت: برای دستیابی به جامعه ای پویا باید توجه ویژه به کارآفرینی، ایجاد روحیه مهارت آموزی را در جوانان و دانش آموختگان ایجاد کرد.


احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، در ادامه آمار مهارت آموختگان این اداره کل را در سال گذشته 27 هزار و 29 نفر اعلام کرد و افزود:  این تعداد در قالب 5 میلیون و 592 هزار و488 نفر/ ساعت در مراکز دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه ای استان آموزش های  مهارتی را فرا گرفتند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 80966
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب