شعار سال
شنبه 17 شهریور 1403
  • 1397/09/20 - 11:18
  • - تعداد بازدید: 3049
  • - تعداد بازدیدکننده: 186
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز اجرای طرح ایران مهارت در مدارس شهرک مروارید شرکت پالایش نفت بندرعباس

اجرای طرح ایران مهارت در مدارس شهرک مروارید شرکت پالایش نفت بندرعباس با هدف ترویج آموزش های مهارتی کوتاه مدت آغاز شد.

اجرای طرح ایران مهارت در مدارس شهرک مروارید شرکت پالایش نفت بندرعباس با هدف ترویج آموزش های مهارتی کوتاه مدت آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان، افتتاحیه این طرح با حضور گلزار نظری، معاون آموزش و پژوهش این اداره کل و موسی دادی زاده، معاون اداره کل آموزش و پرورش ومسئولان ناحیه دو بندرعباس در مدارس مجتمع آموزشی مولوی شهرک مروارید برگزار شد.


معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان گفت: در این طرح 60 ساعت مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول در نظر گرفته شده است و دانش آموزان می توانند با ادامه آموزش های تکمیلی گواهینامه فنی و حرفه ای را نیز دریافت کنند.


نظری با اشاره به این که در کشور 7 هزار شغل تعریف شده است، افزود: در طرح ایران مهارت آموزش رشته های حوزه های صنعت و معدن، کشاورزی و فرهنگ و هنر برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.


وی افزود: اجرای این طرح موجب نهادینه سازی مهارت ها، شفاف سازی منزلت مشاغل و ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود.


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این مراسم گفت: طرح ایران مهارت بر مبنای سند تحول بنیادی آموزش و پرورش و با هدف افزایش مهارت، توانایی و شناسایی استعداد های دانش آموزان و بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مدارس دوره متوسطه اول اجرا می شود.


دادی زاده با اشاره به اینکه در این طرح دانش آموزان در کنار دروس کار و فناوری و هنر، با مهارت های عملی این حوزه ها نیز آشنا می شوند افزود: آموزش مهارت های فنی و اجتماعی، افزایش آگاهی دانش آموزان در رابطه با مشاغل و بازار کار آنها و کمک به هدایت تحصیلی دانش آموزان در هنگام انتخاب رشته های دانشگاهی از جمله اهداف اجرای این طرح است. 


وی با بیان این مطلب که 500 مهارت برای طرح ایران مهارت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سامانه ثبت نام در طرح ایران مهارت از امروز بازگشایی شده است و مدیران مدارس در هرمزگان می توانند نسبت به نام نویسی دانش آموزان اقدام کنند.


در ادامه این مراسم، کارگاه های آموزشی ایران مهارت در مدارس دخترانه و پسرانه متوسطه دوره اول مجتمع آموزشی مولوی شهرک مروارید شامل: کارگاه های آموزش آشپزی، هنر، صنایع دستی، کامپیوتر و الکترونیک با حضور مسئولان افتتاح شد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 77640
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب