شعار سال
پنجشنبه 11 مرداد 1403
  • 1401/10/07 - 12:32
  • - تعداد بازدید: 148
  • - تعداد بازدیدکننده: 146
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر: مرکز جامعه مهارت آموزی در شهر بوشهر راه اندازی شد.

ه گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از روابط عمومی استان بوشهر، آیت اله غلامعلی صفایی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه جامعه ای که مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای در آن توسعه نیابد، دچار فقر نیروی ماهر و توانمند خواهد شد، افزود: در جامعه ی امروز، مهارت آموزی به یک نیاز و ضرورت اجتناب ناپذیر اجتماعی تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:
مرکز جامعه مهارت آموزی در شهر بوشهر راه اندازی شد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: در راستای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت های آموزش فنی و حرفه ای مرکز جامع مهارت آموزی با همکاری استانداری، صنایع نفت و گاز و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در شهر بوشهر راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از روابط عمومی استان بوشهر، آیت اله غلامعلی صفایی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه جامعه ای که مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای در آن توسعه نیابد، دچار فقر نیروی ماهر و توانمند خواهد شد، افزود: در جامعه ی امروز، مهارت آموزی به یک نیاز و ضرورت اجتناب ناپذیر اجتماعی تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه آموزش های مهارتی باید به سمت مهارت های دانش بینان و تولید ثروت در جامعه پیش برود، اضافه کرد: ثروت یک جامعه، منابع انسانی آن است؛ بنابراین باید در راستای مهارت آموزی نسل جوان تلاش و همت خود را به کار گیریم.
آیت اله صفایی، استان بوشهر را یک استان فوق العاده صنعتی و کرانه ای دانست و گفت: زمینه های اشتغال و تولید ثروت در استان، کاملا محیا است و باید با گسترش و توسعه فرهنگ مهارت آموزی، زمینه را برای تربیت نیروهای بومی، جهت اشتغال در صنایع استان فراهم کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر توسعه آموزش های مهارتی از سنین پایه در سطح استان بوشهر، تاکید کرد و افزود: استانی می تواند مشکلات اشتغال را برطرف کند که مهارت های فنی و حرفه ای را از سنین پایه توسعه دهد.
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه باید به کمک رسانه ها، فرهنگ مهارت آموزی را در بنیان خانواده ها نهادینه کرد، اظهار داشت: نیاز استان بوشهر به نیروی ماهر، مشهود است و باید با همکاری استانداری، صنعت نفت، نیرگاه اتمی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای مرکز جامع و پیشرفته آموزش فنی و حرفه ای در شهر بوشهر راه اندازی شود.
وی بر همکاری مداوم با صنعت نفت در جهت توانمندسازی نیروی بومی استان بوشهر، تاکید کرد و افزود: باید با تعامل با وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن  و تجارت و فناوری اطلاعات با آموزش نیروی انسانی در تمام حوزه های فنی مهارت ها را توسعه دهید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز از تلاش این مجموعه برای خلق فرصت های شغلی خبر داد و گفت: این مجموعه سالانه 45 هزار تن را در 750 حرفه توسط بخش های دولتی و خصوصی آموزش می دهد.
عبدالمجید دراهکی، با تاکید بر اینکه ما در صدد این هستیم تا آموزش‌های مهارتی را بر پایه اقتصاد دانش بنیان قرار دهیم، افزود: ایجاد اشتغال، نیازمند یک مهارت بوده و زیربنای مهارت آموزش است، از این رو اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد زیر ساخت های لازم جهت برگزاری آموزش های مهارتی بروز و بر اساس نیاز ظرفیت های مختلف استان گام برمی‌دارد.
وی با بیان اینکه ما در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر روی مشاغل آینده و آینده مشاغل متمرکز شدیم، گفت: دو طرح نخلستان و کهاد را ویژه مهارت آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در این راستا، پیش بینی کردیم تا بتوانیم ظرفیت دانشگاه و نخبگان را با مجموعه آموزش‌های مهارتی تلفیق کنیم تا خروجی آن آموزش های مهارتی و دانش بنیان شود.
دراهکی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی دانش بنیان در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارد، اضافه کرد: گسترش چتر مهارتی با درنظر گرفتن مشاغل آینده و آینده مشاغل از اولویت های دولت سیزدهم است و در 15 مرکز آموزش فنی حرفه ای و 240 آموزشگاه آزاد این مهم در استان بوشهر دنبال می شود

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 94478
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب