شعار سال
پنجشنبه 11 مرداد 1403
  • 1401/09/23 - 11:43
  • - تعداد بازدید: 163
  • - تعداد بازدیدکننده: 161
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش در خراسان شمالی

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار متشکل از ۸۰ غرفه با حضور استاندار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ،رییس پارک علم و فناوری، رییس دانشگاه بجنورد و جمعی از پژوهشگران و نخبگان در محل تخته ارکان بجنورد گشایش یافت.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار متشکل از ۸۰ غرفه با حضور استاندار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ،رییس پارک علم و فناوری، رییس دانشگاه بجنورد و جمعی از پژوهشگران و نخبگان در محل تخته ارکان بجنورد گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، آیین گشایش این نمایشگاه با حضور استاندار، رییس پارک علم و فناوری، رییس دانشگاه بجنورد و جمعی از پژوهشگران و نخبگان در محل تخته ارکان بجنورد برگزار شد.

نمایشگاه دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار خراسان شمالی در فضای ۸۰۰ متر مربع برگزار و شامل ۲۳ غرفه مربوط به دستگاه های اجرایی و ۵۷ غرفه نیز در اختیار شرکت های فناور است و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی با 3 غرفه بخش دولتی و آموزشگاههای در این نمایشگاه حضور دارد.

استاندار خراسان شمالی در این آیین اظهار داشت: پژوهشگران و محققان با توجه به نیاز و اولویت‌های کشور فعالیت تحقیقاتی داشته باشند و برای رسیدن به این مهم باید به بانک اطلاعات پژوهشی متصل شوند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: بانک اطلاعاتی ایده، اختراع و پژوهش ها در مراکز علمی وجود دارد که محققان و پژوهشگران باید در این زمینه نقشه راه خود را بدانند.

وی افزود: محققان و پژوهشگران در جهت صرفه جویی ارزی در کشور گام‌هایی علمی بردارند تا وابستگی کشور در این زمینه کم شود.

حسین نژاد اظهار داشت: آموزش نظری و عملی باید به علم و دانش تبدیل شود که این فرهنگ باید در مقاطع پایین تحصیلی رواج یابد و دانش آموزان از همان ابتدا با موضوع تحقیق و مسایل فنی آشنا شوند.

نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار استان خراسان شمالی تا پایان هفته برای بازدید عموم دایر است.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 94162
کلمات کلیدی
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب