شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/03/06 - 12:28
  • - تعداد بازدید: 325
  • - تعداد بازدیدکننده: 322
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی؛

نقش و جایگاه آموزش فنی و حرفه ای در کشور بایستی جدی گرفته شود

جبار کوچکی نژاد با تاکید کمک بر ارتقا مهارت آموزی در جامعه، گفت: نقش و جایگاه آموزش فنی و حرفه ای در کشور بایستی جدی گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان،  جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در دیدار با کاظم پورنصیری مدیرکل استان گفت: موضوع آموزش فنی و حرفه ای از مسائل اساسی کشور است و باید جدی گرفته شود و آموزش‌های مهارتی باید از مدارس آغاز شود.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدرک گرایی به اندازه‌ای ترویج پیدا کرده که افراد فقط بدنبال مدک دانشگاهی هستند و این نگاه بایستی در کشور تغییر کند چون افرادی که دارای مهارت می باشند  بیکار نیستند و علاوه بر خود  برای دیگران نیز شغل ایجاد می نمایند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه به موضوع افزایش آموزش‌های مهارتی توجه شد، اما در اجرا کم‌کاری صورت گرفت، لذا در برنامه هفتم با توجه به اهمیت این موضوع به آن توجه کافی خواهد شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در ادامه اظهارداشت، با توجه به کمبود منابع مالی و نیروی انسانی این اداره کل با همکاری و انعقاد تفاهمنامه های متعدد با سایر دستگاه اجرایی و استفاده از پتانسیل های موجود طرفین آموزش های مهارتی منجر به اشتغال را به جامعه هدف دنبال می کند.

کاظم پورنصیری گفت : به روز رسانی تجهیزات کارگاهی و تامین مواد مصرفی جهت آموزش مستلزم حمایت نمایندگان مجلس در جهت تخصیص اعتبارات لازم جهت رفع مشکلات مهارتی استان است تا بتوانیم رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای را که توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی ماهر است را به خوبی اجرا کنیم.

وی با اشاره به پایین بودن سطح حقوق و مزایای کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای نسبت به سایر دستگاه ها بیان داشت، در صورت تصویب اساسنامه سازمان آموزش کشور در مجلس شورای اسلامی، معیشت کارکنان و مربیان سازمان فنی و حرفه ای بهبود می یابد.

در پایان نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام بهمراه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان از واحدهای اداری بازدید و از نزدیک با کارکنان دیدار نمود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 100455
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب