شعار سال
چهارشنبه 10 مرداد 1403
  • 1401/12/28 - 11:53
  • - تعداد بازدید: 264
  • - تعداد بازدیدکننده: 262
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

معاون پژوهش،برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: 4 هزار 100 استاندارد شغل و شایستگی جدید در سازمان فنی و حرفه ای تدوین شد

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: اهتمام سازمان آموزش فنی و حرفه ای به مهارت آموزی در حیطه مشاغل نوظهور با نگاه به آینده است.

معاون پژوهش،برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:
4 هزار 100 استاندارد شغل و شایستگی جدید در سازمان فنی و حرفه ای تدوین شد
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: اهتمام سازمان آموزش فنی و حرفه ای به مهارت آموزی در حیطه مشاغل نوظهور با نگاه به آینده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، علی حسین شهریور در جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه تغییر رویکرد در ارائه آموزش های مهارتی به جامعه هدف الزامی است،اضافه کرد: گسترش مهارت آموزی با همکاری شرکت های دانش بنیان، مراکز فناوری و نوآوری و استارت آپ ها در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه نگاه به آموزش های فنی و حرفه ای باید در استان ها و در دل خانواده ها تغییر کند،افزود: 4 هزار 100 استاندارد آموزش شغل و شایستگی با رویکرد دانش بنیان و مشاغل نوظهور تدوین و به روزرسانی شده و به مراکز آموزش عالی برای اجرا ابلاغ شده است.
شهریور با اشاره به  اینکه مهارت آموزی زمینه ساز توسعه هر صنف و صنعتی است،گفت: چهار هزار و ۸۰۰مربی در بخش دولتی و ۱۹ هزار و ۵۰۰ مربی در بخش خصوصی در زمینه مهارت آموزی فعال هستند و نیاز به ۱۰۰ هزار مربی در کشور وجود دارد.
معاون پژوهش،برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه ای به اجرای طرح صلاحیت حرفه ای در همه بنگاه های اقتصادی با رویکرد جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال آینده اشاره کرد و تصریح کرد: در این راستا تعیین صلاحیت حرفه ای در 8 سطح و با راه اندازی مراکز سنجش و تعیین صلاحیت حرفه ای جدید در کشور اجرایی خواهد شد.
تدوین 270 استاندار آموزشی در حوزه نفت وگاز در استان بوشهر
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز گفت: در راستای توسعه آموزش های مهارتی در بین اقشار مختلف جامعه 270 استاندارد در حوزه نفت و گاز،60 استاندارد در حوزه شیلات و 50 استاندارد مهارتی در حوزه گردشگری در سال جاری در استان بوشهر تدوین شده است.
عبدالمجید دراهکی به 19 جامعه هدف آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان بوشهر اشاره کرد و افزود: 32 مرکز جوارکارگاهی و 15 مرکز مهارتی در بخش دولتی و 275 آموزشگاه بخش خصوصی در استان فعال است و درراستای توسعه ظرفیت های مهارتی تسریع صدور مجوز آموزشگاه های آزاد در سال جدید در دستور کار است.
وی با بیان اینکه 750 حرفه در راستای مهارت‌آموزی جوانان استان بوشهر ارائه شده است،اضافه کرد: استان بوشهر با ۱۵ مرکز آموزش دولتی، ۹۶ کارگاه ثابت شهری، ۴۵ کارگاه سیار شهری، ۱۲۰ کارگاه سیار روستایی، ۳۲ مرکز جوار کارگاهی، ۲۷ کارگاه صنایع اصناف، ۱۰ کارگاه جوار دانشگاه،۹۰ کارگاه سیار پادگان و ۳۰ کارگاه زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می دهد.
دراهکی با تاکید بر اینکه جامعه هدف ما برای دریافت آموزش های فنی و حرفه ای را افراد جویای کار و یا کسانی که به دنبال ارتقاء مهارت خود در بازار کار هستند، تشکیل می‌دهند، گفت: تضمین اشتغال مهارت دیده‌ها یکی از برنامه‌ها است در این راستا 70 درصد از حرفه‌آموزان در منطقه پارس جنوبی مشغول به کار شده‌اند و دیگر مهارت‌آموزان هم بر اساس توانمندی خود کسب و کار راه انداخته‌اند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر نقش و جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در تامین نیروی کار و بنگاه های اقتصادی را یکی از مولفه های مهم در استان بوشهر عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای طرح‌های مهارت آموزی و اشتغال‌زایی، سال آینده تحول شگرفی در این عرصه در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 97325
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب