شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/01/19 - 11:22
  • - تعداد بازدید: 430
  • - تعداد بازدیدکننده: 427
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سند راهبردی آموزش فنی حرفه ای استان قزوین در زیست بوم فنآوری آماده شده است

مدیرکل سابق فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: با تنظیم سند راهبردی آموزش های فنی و حرفه ای در زیست بوم فناوری و نوآوری و نگاه به آینده مشاغل آینده را امروز پیش بینی می کنیم

مدیرکل سابق فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: با تنظیم سند راهبردی آموزش های فنی و حرفه ای در زیست بوم فناوری و نوآوری و نگاه به آینده مشاغل آینده را امروز پیش بینی می کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین، در مراسمی با حضور رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی، مازیار علوی رئیس حوزه ریاست و دبیر کمیته انتصابات سازمان فنی حرفه ای کشور، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی که در سالن جهاد کشاورزی برگزار شد سرپرست جدید آموزش فنی و حرفه ای قزوین معرفی شد.

حجت الاسلام عرب در این جلسه اظهارداشت: افزایش مهارت نیروی کار موجب کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات می شود و به مهار تورم هم کمک ‌می کند لذا باید این موضوع مورد توجه جدی همه مدیران قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تقویت نیروی ماهر به افزایش اثربخشی و کارآمدی و بهره وری و رشد تولید کمک می کند و مهمترین رسالت ما افزایش مهارت آموزی برای همه گروهها و بخش های مختلف است.

عرب تصریح کرد: انقلاب صنعتی چهارم که آغاز شده اتکا به نیروی انسانی ماهر دارد و در دهه پیش رو ۷۱ میلیون شغل از دست رفته و ۸۷ میلیون نوع شغل جدید وارد عرصه می شود که اگر برای آنها آموزش نبینیم متصرر خواهیم شد.

مدیرکل سابق فنی و حرفه ای استان قزوین یادآورشد: ۶۷ درصد دانش آموزان در مشاغلی وارد خواهند شد که هنوز بوجود نیامده است لذا باید برنامه های ما تقاضامحور باشد تا از سرعت تکنولوژی عقب نمانیم.

عرب افزود: برای استفاده از تکنولوژی روز باید زیرساختها را ایجاد کنیم که طرح تاسیس شهرک مهارتی برای مشاغل آینده در این راستا ارائه شد که و در آستانه عقد تفاهم نامه هستیم و این شهرک را بعنوان بازیگر مستقل در زیست بوم فناوری کشور تعریف کرده ایم تا به نتیجه برسیم.

 

وی گفت: سند راهبردی آموزش های فنی و حرفه ای در زیست بوم فناوری و نوآوری را تنظیم کردیم و باید با نگاه به آینده بتوانیم مشاغل آینده را امروز پیش بینندی کنیم.

عرب اظهارداشت: امروز آموزش ها متولیان متعددی دارد و هر دستگاه به صورت جزیره ای اقدام می کند لذا ما نیازمند سند مهارتی در استان هستیم تا متولیان هر کدام نقش خود را بدانند و به آن عمل کنند تا به نتیجه مناسب برسیم. 

این مدیر فنی اضافه کرد: اگر بخواهیم تقاضا محور حرکت کنیم باید نیازسنجی درستی داشته باشیم و در تنظیم سند مهارتی استان نیز لازم است نیازسنجی دقیقی صورت گیرد و ایجاد دپارتمان آموزش های مجازی در استان ضروری است.

وی بیان کرد: باید شش میلیارد دلار از محل آموزش مهارتی درآمد کسب کنیم که فعلا از آن محرومیم.

عرب در ادامه اظهارداشت: عملکرد آموزش فنی و حرفه ای در انرژی تجدید پذیر توانستیم یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی راه اندازی کنیم و به ۱۱۰۰ نفر آموزش داده شد و توسعه دفاتر مدیریت مهارتی در دانشگاهها مورد توجه جدی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طرح «کهاد» برای دانشجویان با موفقیت انجام و زمینه آن مهیا شد تا یک دانشجو با یک رشته مهارتی آشنا شود و در این زمینه رشد ۱۵۰ درصدی داشتیم.

عرب گفت: طرح نخلستان هم برای فارغ التحصیلان دانشگاه اجرا شد و در رشته آی تی با کمک پارک علم و فنآوری در یک دوره ۶ ماهه دانشجویان را آموزش داده و اشتغالش را تضمین می کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه دانش آموزی رویدادهای مهمی برگزار شد و در آموزش روستایی برای شناسنامه دار کردن افراد ماهر و استاد کاران روستایی اقدام شد و در مسابقات مهارت در رشته کاشی کاری مقام اول و در رشته آشپزی و پیرایش دیپلم افتخار کسب کردیم.

عرب گفت: ارتقای مهارت کارگران ساختمانی با جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر که در حال حاضر فقط ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر مهارت دارند و بیمه شده اند در اولویت بود و امیدواریم مدیریت جدید برنامه های نیمه تمام را تکمیل کند.

در ادامه علی طاهرخانی بعنوان سرپرست جدید آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین معرفی شد.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 97611
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب