شعار سال
پنجشنبه 11 مرداد 1403
  • 1401/10/21 - 13:19
  • - تعداد بازدید: 162
  • - تعداد بازدیدکننده: 160
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خبر داد: طی ۹ ماه سال جاری سه هزار و 361 نفر از روستاییان و عشایر استان آموزش های مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خبر داد: طی ۹ ماه سال جاری سه هزار و 361 نفر از روستاییان و عشایر استان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

با رویکرد اشتغال پایدار در جامعه و با توجه به نقش بارز مناطق روستایی و عشایری در تولید و توسعه اقتصادی از جمله اقتصاد کشاورزی روستاییان و عشایر همدان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خبر داد: طی ۹ ماه سال جاری سه هزار و 361 نفر از روستاییان و عشایر استان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.
با رویکرد اشتغال پایدار در جامعه و با توجه به نقش بارز مناطق روستایی و عشایری در تولید  و توسعه اقتصادی  از جمله اقتصاد کشاورزی روستاییان و عشایر همدان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از روابط عمومی استان همدان، وهب مختاران(مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان)، با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای  کشور در توانمندسازی و ارتقای مهارت روستاییان و مناطق محروم گفت: در همین راستا، طی ۹ ماه نخست سال جاری  سه هزار و 361 نفر از روستاییان این استان آموزش های مهارتی را فراگرفتند.
وی آموزش و ارتقای مهارت روستاییان را از عوامل اساسی و مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی دانست و بیان کرد: از سه هزار و 361 نفر مهارت آموخته 170 نفر در کارگاههای عشایری دوره دیده اند.
مختاران تصریح کرد: 84  حرفه از جمله پرورش دهنده گیاهان دارویی، پرورش دهنده زنبور عسل، پیوند زن درختان باغی، تعمیرکار اتومبیل گازسوز، منبت کار دستی و .... با هدف افزایش بهره‌وری در سطح استان همدان به روستاییان و عشایر استان  ارائه شد.
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان: ارتقای سطح مهارتی روستاییان را سوق به سوی بهینه سازی روشه های تولیدی و بهره وری از امکانات عنوان کرد و افزود: ساکنان روستاها می توانند از طریق آموزش های مهارتی برای راه اندازی کسب و کار و مشاغل خانگی با هدف اشتغال زایی اقدام کنند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 95000
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب