شعار سال
جمعه 12 مرداد 1403
  • 1401/08/28 - 14:26
  • - تعداد بازدید: 167
  • - تعداد بازدیدکننده: 163
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر:
حلقه مفقوده صنعت و اقتصاد؛ نیروی انسانی ماهر و آچار به دست است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: حلقه مفقوده صنعت و اقتصاد منابع مالی یا فناوری و علم نیست، بلکه نیروی انسانی مناسب و ماهر است که بتواند دانش، فناوری و سرمایه را ترکیب کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از روابط عمومی استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در نشست با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر اظهار داشت: مهار تفکر مدرک‌گرایی و مهارت‌آموزی حلقه گمشده و مقدمه ایجاد کسب و کار و مبارزه با بیکاری است و تحقق این مهم، نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی است.
وی با اشاره به مهارت آموزی 450 دانشجو در نیمه نخست سال جاری در دانشگاه های استان بوشهر، افزود: جریان‌سازی در حوزه مهارت آموزی با اجماع شرکای اجتماعی مانند دانشگاه فنی و حرفه ای می‌تواند به ارتقای وزن اجتماعی مهارت در جامعه منجر شود.
دراهکی با بیان اینکه دانشگاه ها باید به یک شهر بیدار مهارت آموزی تبدیل شوند، اضافه کرد: با ایجاد مراکز مشاوره و هدایت شغلی و راه اندازی این مراکز در دانشگاه های استان، زمینه هدایت شغلی فارغ التحصیلان بر موضع مهارت فراهم شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به برگزاری 33 حرفه مختلف برای مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه های استان گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری، بیش از 50 حرفه مهارتی برای مهارت آموزی دانشجویان ارایه می شود.
دراهکی با اشاره به طرح‌های مهارت آموزی کهاد و نخلستان در سازمان آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد: در طرح کهاد دانشجویان در کنار برنامه های آموزشی خود در دوره های مهارت افزایی متناسب با علایق و استعداد خود منطبق با نیاز بازار کار به مدت 540 ساعت شرکت می کنند و در انتهای دوره تحصیلی علاوه بر مدرک دانشگاهی، گواهینامه مهارت نیز برای آنها صادر می شود.
وی با بیان اینکه طرح نخلستان با همکاری پارک علم و فناوری برای مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا می شود، افزود: مهم ترین اهداف طرح کهاد ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری دانشجویان از طریق اجرای دوره های آموزش فنی وحرفه ای دانش بنیان و مشاغل آینده، توسعه مهارت های کارآفرینی در دانشجویان از طریق تربیت کارآفرینان خلاق وهوشمند برای راه‌اندازی کسب وکارهای نوپا، کمک به تقویت آموزش های دانشگاهی در مسیر ایجاد و توسعه کسب وکارهای نوپا در بخش خصوصی داست.
دراهکی تصریح کرد: این اداره کل آمادگی اجرای طرح کهاد و اعطای مجوز مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه های فنی و حرفه ای استان بوشهر و اجرای طرح نخلستان برای فارغ التحصیلان را دارا است.
  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 93408
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب