شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1402/04/19 - 10:59
  • - تعداد بازدید: 247
  • - تعداد بازدیدکننده: 244
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه شورای مهارت استان کرمان برگزار شد

جلسه شورای مهارت استان کرمان با تاکید بر همکاری دستگاه ها در برگزاری مدرسه تابستانه مهارت و  تربیت نیروی ماهر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان، شورای مهارت استان با دستور کار طرح ملی " مدرسه تابستانه مهارت" به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار شد.

در این جلسه امیر حسن‌زاده سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، کسب مهارت را حلقه مفقوده در بنگاه های اقتصادی و الزام همه مشاغل نام برد و گفت: طرح مدرسه تابستانه مهارت، همگرایی برای دستگاه‌ها را در ارتقای مهارت نیروها ایجاد می‌کند. وی با تاکید بر لزوم تناسب رشته‌های این طرح با نیاز بازار کار استان، افزود: اکنون ما با افراد بیکار بدون مهارت مواجه هستیم.

این مقام مسئول، مهارت‌آموزی و نیروی انسانی ماهر را از ارکان اساسی توسعه دانست و ابراز داشت: ایجاد صنایع پایین دستی و تربیت نیروی ماهر را جزو مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ استان می‌دانیم.

افشین شهرکی سرپرست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان نیز با اشاره به احصای 573 رشته برای اجرای مدرسه تابستانه مهارت گفت: در زمینه ثبت نام و برگزای این مدرسه کرمان در کشور بعد از تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است وبرای اجرای آن به همکاری همه دستگاه ها نیاز داریم.

وی افزود: دوره‌های مهارتی تابستانه ویژه دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸سال با هدف ایجاد مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش آموزان، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی بازماندگان از تحصیل و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آن‌ها، استعدادسنجی، رغبت‌سنجی و سنجش تیپ شخصیتی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی، معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه، مشاغل آینده و آینده مشاغل، آموزش مهارت‌های نرم و مهارت‌های فنی‌و حرفه‌ای و… از جمله اهداف این طرح است.

گفتنی است علاقه مندان برای شرکت در این طرح می توانند از طریق مراجعه به آدرس www.portaltvto.com نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 102154
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب