شعار سال
پنجشنبه 11 مرداد 1403
  • 1401/09/09 - 13:32
  • - تعداد بازدید: 163
  • - تعداد بازدیدکننده: 160
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان(بوشهر)

توسعه مهارت آموزی در شهرستان کنگان(بوشهر) دنبال می‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان(بوشهر):
توسعه مهارت آموزی در شهرستان کنگان(بوشهر) دنبال می‌شود.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کنگان(رضا لیراوی دیلمی) گفت: به دنبال توسعه مهارت آموزی در راستای توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان هستیم که این مهم با همکاری فرمانداری شهرستان با جدیت دنبال می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از روابط عمومی استان بوشهر، رضا لیراوی دیلمی در نشست برنامه ریزی آموزش های مهارتی در شهرستان کنگان، اظهار داشت: تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی، نیاز به مهارت دارد و با مهارت می‌توان کارآفرینی و اشتغال و تولید را توسعه داد.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری با برگزاری 75 دوره آموزشی، بیش از 1000 نفر آموزش های مهارتی را در شهرستان کنگان فرا گرفتند، افزود: ترویج کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مفید و مؤثر عملی، برای اشتغال نوجوان و جوانان در آینده، ضرورتی غیرقابل انکار است.
لیراوی دیلمی، تاکید کرد: باید فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه ترویج یابد و فرهنگ مهارت‌آموزی، جایگزین مدرک‌گرایی در بین دانش آموزان و دانشگاهیان استان شود.
وی با بیان اینکه خوشبختانه دولت سیزدهم، توجه و حمایت ویژه‌ای به موضوع مهارت‌آموزی دارد، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای، یعنی مرتبط کردن آموزش با دنیای کار و در این شرایط، اگر بخواهیم از آموزش کارگران و کارکنان، به عنوان رکن بهره وری در سازمان‌ها و اصناف کمک بگیریم، باید موضوع آموزش کارگاهی را جدی گرفته و برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای کنگان با تأکید بر ضرورت تبدیل مهارت‌آموزی به فرهنگ عمومی و گفتمان غالب در جامعه، افزود: سرمایه‌های انسانی به مدد آموزش توأم با پرورش خواهند توانست، توانایی‌های نامحدود خود را در میدان عمل به منصه ظهور برسانند.
لیراوی دیلمی بر لزوم به کارگیری نیروی بومی در شرکت‌های نفت و گاز استان اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌ای بین استانداری، فنی و حرفه‌ای و وزارت نفت برای آموزش کارآموزان بومی و تخصصی حوزه نفت و گاز منعقد شده است که این کارآموزان پس از فراگیری دانش تخصصی حوزه نفت و گاز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 93790
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب