شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1402/05/29 - 10:11
  • - تعداد بازدید: 249
  • - تعداد بازدیدکننده: 246
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دادگستری و فنی و حرفه ای استان کرمان

با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دادگستری وفنی و حرفه ای استان کرمان دفتر هیات صلح اداره کل فنی و حرفه ای راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، رئیس کل دادگستری استان کرمان در مراسم امضای تفاهم نامه بر فرهنگسازی برای توسعه فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان پراستعداد و تحصیل کرده تاکید کرد و گفت: جوانان باید بدانند که اشتغال مهارت محو، معیشت پربرکت تری را برای این افراد به دنبال دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی افزود: امروز با طیفی از نوجوانان و جوانان پرتلاش، با استعداد و تحصیل کرده روبرو هستیم که در حوزه مهارتی آموزش چندانی را در مدارس و دانشگاه ها ندیده اند، گفت: اداره کل فنی و حرفه ای می تواند حلقه وصل بین تحصیلات و مهارت جوانان و تبدیل علم آنها به اشتغال و تولید باشد.

 وی یادآور شد: در استان کرمان همکاری های متقابل بین دادگستری کل استان با اداره کل فنی و حرفه ای برقرار است و نمونه آن را می توان در ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در زندان ها مشاهده کرد و با این اقدام، زمینه ای فراهم می شود که مددجویان زندان ها پس از آزادی با مهارت هایی که آموزش دیده اند، برای تامین معیشت خود اقدام کرده و از بازگشت مجدد آنها به چرخه جرم جلوگیری گردد.

وی گفت: اعضای هیات های صلح نیز در مجموعه های مختلف از جمله اداره کل فنی و حرفه ای پس از گذراندن دوره های آموزشی، نماینده دستگاه قضایی در آن مجموعه هستند که در راستای پیشگیری از اختلافات و ایجاد صلح و سازش در زمان بروز اختلافات اقدام می کنند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که ۲۱ مرکز ثابت فنی و حرفه ای در حال حاضر ۱۶ هزار استاندارد شغلی را در این استان آموزش می دهند، گفت: برای نخستین بار در کشور طرح آموزش اشتغال با تضمین شرکت ایمیدرو در استان اجرایی شده است.

افشین شهرکی افزود: تعهد سالانه ۲۲ هزار نفر دوره و ۷ میلیون نفر ساعت است که در گروه های مختلف انجام می شود.

وی ضمن بیان این مطلب که دو هزار و ۷۸۰ آموزشگاه آزاد در استان کرمان فعالیت دارند، عنوان کرد: این آموزشگاه ها سالانه ۲۵ هزار نفر را آموزش می دهند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال قریب دوهزار و ۸۰۰ مددجوی زندان های استان کرمان تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفته اند.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 104218
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب