شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/03/10 - 13:53
  • - تعداد بازدید: 262
  • - تعداد بازدیدکننده: 260
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در راستای حمایت از صنعت قالی‌بافی در استان گیلان

برگزاری آئین برش قالی دست‌بافت با حضور مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان و صنعت، معدن و تجارت استان

آئین برش قالی دست‌بافت از روی دار قالی به‌همت آموزشگاه آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای مهر دستان گیل، با حضور مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان و صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان، آئین برش قالی دست‌بافت از روی دار قالی به‌همت آموزشگاه آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای مهر دستان گیل، با حضور کاظم پورنصیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، تیمور پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان و هادی صمدی رئیس مرکز شهید باهنر شهرستان رشت برگزار شد.

 خانم میرجعفری مدیر آموزشگاه مهر دستان گیل در طی این آئین ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و صمت استان، به ارائه توضیحاتی در خصوص فرش بافته‌شده پرداخت.

 این قالی که با طرح سالاری چهار بته و سفارش‌محور مطابق آخرین ارزیابی‌های انجام‌شده از رنگ‌های پرطرفدار بازار، با برند مهر دستان گیل و حاوی 50 رنگ مختلف تولید شده، حاصل دست‌رنج 11 ماهه 7 نفر نیروی ثابت در قالب 3000 هزار نفر-ساعت کار مداوم در دو شیفت 10 ساعته گردشی است. 

 این دو فرش 6 متری که از ویژگی‌های آن چله، گل و کف ابریشمی است، بالغ بر 15 کیلو مواد اولیه را برای تولید نیاز داشته است که با توجه به‌کیفیت مواد اولیه همجون ترکیب 80 درصدی خامه ابریشمی درجه 1 و 20 درصدی خامه مرینوس اعلای کره‌ای و ایضا به‌دلیل ظرافت و کیفیت بافت بالا، با ارزش تمام‌شده 260 میلیون تومان، بالغ بر 760 میلیون تومان در بازار قیمت دارد. 

تراکم فرش‌های مذکور از حیث اصطلاحات تخصصی ارزیابی‌های فنی فرش‌ها به‌صورت نیم‌ریزباف و به میزان 40 واحد است. 

 در این آئین، مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان و صنعت، معدن و تجارت استان و هینت همراه و همچنین بانوان گرامی حاضر در این رویداد با گرامی‌داشت هفته کرامت و ذکر صلوات، ریشه‌های فرش را برش داده و از دار قالی جدا کردند.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 100647
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب