شعار سال
دوشنبه 08 مرداد 1403
  • 1402/09/08 - 14:42
  • - تعداد بازدید: 474
  • - تعداد بازدیدکننده: 464
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اهمیت ارتقاء سلامت اداری و رعایت حقوق شهروندی در حوزه ارزشیابی مهارت

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از برگزاری چهارمین جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در سال‌جاری با هدف اهمیت ارتقاء سلامت اداری و رعایت حقوق شهروندی در حوزه ارزشیابی مهارت خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از برگزاری چهارمین جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در سال‌جاری با هدف اهمیت ارتقاء سلامت اداری و رعایت حقوق شهروندی در حوزه ارزشیابی مهارت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این جلسه با دستور کار بررسی شرایط بازرسان ماده 91 استان‌ها و نیز نقش و اهمیت ارتقاء سلامت اداری و رعایت حقوق شهروندی در حوزه ارزشیابی با حضور اعضای کمیته سلامت ادارای سازمان در تاریخ 28/08/1402 در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان برگزار گردید.

در این جلسه «امیر میمنت آبادی» معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان به موارد مهمی از جمله اصلاح فرآیندها، جلوگیری از تعارض منافع، بکارگیری روش‌های نوین جهت ارتقاء سلامت برگزاری آزمون‌های کتبی و عملی و ... تاکید کرد و بیان داشت: توزیع منابع مالی و بودجه از یک طرف و مدیریت درست و اصلاح فرآیندها از طرف دیگر، نقش بسیار ارزنده ای در اثربخشی آزمون‌ها ایجاد می کند.

وی افزود: بایستی مدیران و مسئولین ستاد سازمان و مدیران کل استان‌ها، سه رکن برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت را در تدوین شیوه‌نامه‌های ابلاغی مدنظر قرار دهند تا ضمن سهولت در برگزاری آزمون‌ها، گواهینامه‌های مهارتی صادره ارزش و اعتبار خود را در بین آحاد جامعه حفظ نماید.

در ادامه سرپرست دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر کمیته سلامت اداری، ضمن تبیین اهمیت موضوع ارتقاء سلامت اداری و حفظ و حراست از حقوق مردم در حوزه ارزشیابی مهارت با اشاره به برخی از مشکلات و چالش‌های اساسی در اجرای فرآیندهای مربوطه که به‌صورت مستمر، واحدهای مختلف ستادی و ادارات کل با آن مواجه اند، اعلام کرد: در سال جاری، از سوی این کمیته، مقوله آزمون به‌عنوان گلوگاه فسادخیز و نقطه آسیب‌پذیر اولویت دار سازمان تعیین شده است و نیاز به عزم جهادی جدی همه جانبه حوزه های ذیربط در ستاد و صف، برای رفع مشکلات و لغزش‌های احتمالی در فرآیندهای آن دارد.

سپس ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه، موارد زیر مصوب گردید: 1- دفتر ارزشیابی مهارت و سنجش صلاحیت حرفه‌ای، نسبت به برآورد هزینه‌های لازم، جهت نوسازی تجهیزات حوزه آزمون در سطح ملی و استانی، اقدامات لازم را به‌عمل آورد. 2- احصاء مشکلات برگزاری آزمون‌های الکترونیکی پادگان‌ها و زندان‌ها 3- بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود و استقبال از مشارکت متخصصین و صاحب‌نظران جهت اجرای بهینه آزمون‌های کتبی، الکترونیکی و عملی 4- اتخاذ تمهیدات لازم، جهت برگزاری آزمون‌های استانی در راستای ارتقای سلامت اداری 5- شرایط بازرسان پیشنهادی ماده 91 برخی استان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • گروه خبری : اخبار تصویری(اسلایدر)
  • کد خبر : 108318
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

سایر پیوندها
تنظیمات قالب