شعار سال
سه شنبه 09 مرداد 1403
  • 1402/02/10 - 09:34
  • - تعداد بازدید: 226
  • - تعداد بازدیدکننده: 223
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در سال 1401 صورت پذیرفت:

اخذ گواهینامه مهارتی توسط حدود 180 هزار نفر از کارآموزان استان تهران

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از اخذ گواهینامه مهارتی توسط حدود 180 هزار نفر از کار آموزان آموزش فنی و حرفه ای استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان تهران؛ جواد روان بخش با اعلام این خبر اظهار داشت: در سال گذشته تعداد219  هزار و 648 نفر در آزمون های مختلف مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای قرار گرفتند که از این تعداد 170 هزار و 828 نفر موفق به اخذ گواهینامه مهارتی بین المللی شدند.

وی با اشاره به اهمیت سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای کارآموزان، خاطر نشان کرد: نقش و اهمیت سنجش مهارت در اعتبار بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقا­ی شان و منزلت گواهینامه های سازمان امری اساسی و کلیدی می باشد، که لازم است این مهم با برنامه ریزی جامع و در سلامت کامل در سراسر استان اجرا شود.

روان بخش بیان کرد: آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای در بیش از 500 حرفه مهارتی از زیر مجموعه رشته‌های صنایع غذایی، صنایع کشاورزی، فناوری اطلاعات، صنایع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تاسیسات، اتومکانیک، برق، صنایع دستی و صنعت ساختمان اجرا شد.

 شایان ذکر است برگزاری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای شامل آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان بخش های دولتی، آموزشگاه های آزاد، تفاهم نامه، صنعت ساختمان، ادواری و آنلاین می باشد و شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون های تئوری و عملی موفق به اخذ گواهینامه مهارتی می شوند.

 

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 99219
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب