شعار سال
پنجشنبه 11 مرداد 1403
  • 1401/09/30 - 12:04
  • - تعداد بازدید: 171
  • - تعداد بازدیدکننده: 169
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی: آیین نکوداشت «یلدای مهارتی» ویژه توانخواهان مرکز تولیدی

آئین نکوداشت «یلدای مهارتی» با همت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، آموزشگاه های آزاد و بهزیستی در جمع صمیمی مهارت یافته گان مرکز توانبخشی سامان برگزار شد .

آئین نکوداشت « یلدای مهارتی » با همت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ، آموزشگاه های آزاد و بهزیستی  در جمع صمیمی مهارت یافته گان مرکز توانبخشی سامان  برگزار شد.

زارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی، در آستانه شب یلدا، آیین نکوداشت «یلدای مهارتی ویژه مهارت آموخته گان توانخواه بهزیستی با رویکرد آموزش، توانمندسازی و امید‌آفرینی به آینده با مشارکت بخش خصوصی آموزشگاه های آزاد این استان در محل مرکز توانبخشی و کارگاه تولیدی حمایتی سامان بجنورد، با حضور« مهدی رحمدل » مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای؛ «توحیدی مقدم»مدیرکل بهزیستی، «علی ناصری مقدم» رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد،« قمرتاج رستگار» رئیس کانون انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد شهرستان بجنورد و «فروی» موسس مرکز توانبخشی سامان برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به اینکه «معلولیت، محدودیت نیست» گفت: یلدای مهارتی با هدف آموزش، توانمندسازی، استعداد یابی و آشنایی توانخواهان با بازار کسب و کار در کارگاه های تحت حمایت سازمان بهزیستی برگزار میشود.

مهدی رحمدل با تاکید براهمیت مهارت آموزی توانخواهان ابرازامیدواری کرد: با ارتقای توان مهارتی همراه با امیدآفرینی در این عزیزان بتوانیم در راستای اشتغال و استقلال توانخواهان گام برداریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی نیز ضمن تقدیر و تشکر از ابتکار ارزشمند اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد استان جهت برگزاری این آئین، گفت: ایجاد کارگاه های تولیدی و حمایتی از جمله فعالیت های مهم سازمان بهزیستی است و درحال حاضر 4 کارگاه تولیدی و حمایتی جهت ایجاد زمینه  اشتغال و توانبخشی 109 نفر از توان خواهان استان فعالیت دارند.

توحیدی مقدم ضمن مهم دانستن آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در اشتغال معلولین افزود: کارگاه تولیدی و حمایتی به دنبال ایجاد اشتغال و آموزش هستند تا توان خواهان با کسب مهارت و حمایت و کمک خانواده بتوانند در محل کارگاه یا در منزل مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه در صدد توانمندسازی و بازتوانی گروه های هدف بهزیستی هستیم افزود: با تقویت بخش توانمندی مدد جویان  میتوان راه ورود و حضور موثر این عزیزان در جامعه را با کمک خانواده ، جامعه و مسئولین فراهم نمود.

گفتنی است طی این مراسم ، گواهینامه های مهارتی توانخواهان مرکز سامان در رشته های خیاطی و قالی بافی اعطا گردید.

 

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 94332
کلمات کلیدی
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب