شعار سال
پنجشنبه 11 مرداد 1403
  • 1401/09/30 - 12:44
  • - تعداد بازدید: 180
  • - تعداد بازدیدکننده: 176
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان دشتستان:

ارائه 470 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در دشتستان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان دشتستان گفت: برگزاری نشست شورای مهارت به منظور بسترسازی زمینه اشتغال، شناسایی وضعیت بازار و آینده پژوهی مشاغل و برنامه ریزی برای آموزش نیروی کار در شهرستان است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان دشتستان:
ارائه 470 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در دشتستان
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان دشتستان(هادی توسلی) گفت: برگزاری نشست شورای مهارت به منظور بسترسازی زمینه اشتغال، شناسایی وضعیت بازار و آینده پژوهی مشاغل و برنامه ریزی برای آموزش نیروی کار در شهرستان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نقل از روابط عمومی استان بوشهر، هادی توسلی در جلسه شورای مهارت آموزی شهرستان دشتستان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 470 هزار نفرساعت آموزش مهارتی به شیوه های مختلف در پادگان ها، زندان ها و در روستاها با همکاری ادارات ارائه شده است.
وی ادامه داد: در سال جاری، دوره های آموزشی مختلفی، برای توانمندسازی محلات آسیب پذیر و اشتغال زنان بی سرپرست برگزار شده است.
هادی توسلی به آموزش فارغ التحصیلان دانشگاه ها و دانشجوها اشاره کرد و گفت: مشارکت های بخش خصوصی، هماهنگی با کاریابی ها و افزایش بهره وری به منظور به کارگیری نیروها در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان دشتستان به مشکلات آموزشی در بخش های ارم و بوشکان اشاره کرد و گفت: در این دو بخش از لحاظ مسافتی، مشکلاتی برای آموزش وجود داشت که با کمک بسیج مهندسی و سپاه به ویژه ناحیه مقاومت توانستیم دوره های آموزشی خوبی برگزار کنیم.
توسلی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، برای تمامی مراجعه کنندگان از سوی نهادهای انتظامی و نظامی، کلاس های آموزشی مختلفی برگزار شده و همگی مدرک مهارت خود را کسب کرده اند.
وی با بیان اینکه همکاری با دهیاران و بخشداران در دستور کار فنی و حرفه ای شهرستان قرار گرفته، افزود: بخشداران، باید یک نماینده مهارت آموزی را به مرکز فنی و حرفه ای شهرستان معرفی کنند تا بتوانیم در سطح بخش و روستاهای اطراف دوره های آموزشی برگزار کنیم.
توسلی با بیان اینکه هدف فنی و حرفه ای توانمند سازی نیروی کار است، افزود: 20 درصد از 2500 نفری که در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان مهارت کسب کرده اند؛ به طور مستقیم و با مشاوره کامل، وارد بازار کار شده و مشغول به کار هستند.
وی درخصوص ورود به بازارکار به صورت غیر مستقیم بیان کرد: پرداخت وام های اشغال زایی در سطح شهرستان به افرادی تعلق گرفته که مدرک خود را از طریق مرکز فنی و حرفه ای اخذ کرده اند و علاوه بر این با تمامی مراکز کاریابی دشتستان به منظور اشتغال کارآموزان در ارتباط هستیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان دشتستان، تدوین سند توسعه مهارت آموزش شهرستان را اولین گام برای ارزیابی از بازارکار دانست و گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان باید نیازسنجی خود را به مرکز فنی و حرفه ای اعلام کنند تا بتوانیم مشاغل را معرفی و آموزش متناسب داشته باشیم.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح شهرستان افتتاح شده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری دشتستان(عباس دهقان کمارجی) در این نشست، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری به اهمیت بالای مهارت و آموزش اشاره کرد و بیان کرد: این نشست به منظور ارتقاء سطح مهارت های فنی، توسعه فنی و حرفه ای، رسیدگی به مشکلات و پیشبرد سیاست گزاری ها در این زمینه برگزار می شود.
عباس دهقان کمارجی با بیان اینکه در زمینه بازاریابی دچار مشکل هستیم، افزود: فنی و حرفه ای باید در کنار مهارت کارآفرینی، بازاریابی را در اولویت قرار دهد.
وی تصریح کرد: بخشداران باید یک نماینده مهارت آموزی را به مرکز فنی و حرفه ای شهرستان معرفی کنند تا مقدمات لازم برای آموزش فراهم شود.

  • گروه خبری : اخبار استانها
  • کد خبر : 94341
کلمات کلیدی
رفعت  خطیب
خبرنگار

رفعت خطیب

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب