شعار سال
شنبه 08 اردیبهشت 1403
  • 1402/03/07 - 15:49
  • - تعداد بازدید: 291
  • - تعداد بازدیدکننده: 288
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هدایت طرح های پژوهشی، رساله ها و پایان نامه های دانشجویی در جهت استقرار چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در وبینار «تدوین و طراحی مدل و سامانه پیشنهاد دهنده دوره‌های آموزشی به متقاضیان مهارت‌آموزی کارجویان و مهارت آموختگان از هدایت طرح های پژوهشی، رساله ها و پایان نامه های دانشجویی در جهت استقرار چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در وبینار «تدوین و طراحی مدل و سامانه پیشنهاد دهنده دوره‌های آموزشی به متقاضیان مهارت‌آموزی کارجویان و مهارت آموختگان از هدایت طرح‌های پژوهشی، رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی در جهت استقرار چارچوب صلاحیت حرفه‌ای ملی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «علی حسین شهریور» تأکید کرد: با توجه به قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی و تصویب «چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی»، باید زیرساخت‌های استقرار چارچوب مذکور توسط این سازمان فراهم شود و طرح‌های پژوهشی و همچنین رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد در جهت این حوزه کلیدی و مهم هدایت شوند.   

پژوهش از حوزه های موثر در تصمیم گیری های عقلانی در سازمان ها می باشد

علی حسین شهریور، ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش که منجر به نتیجه رساندن طرح های پژوهشی سازمان شده است، بیان کرد: پژوهش از حوزه‌های موثر در سیاستگذاری‌ها و تصمیم گیری‌های عقلانی و منطقی در سازمان است و توجه به کاربست و نتایج عملیاتی طرح‌های پژوهشی ضرورت و اهمیت بالایی دارد

وی در ادامه تصریح کرد: هدف از کاربست طرح‌های پژوهشی این است که نتایج کارهای تحقیقاتی از عرصه علم به عرصه عمل ظهور یابد و آثار و پیامدهای مثبت آن استخراج شود. لذا انتظار می رود ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ها و حوزه‌های مختلف ستادی در خصوص پیشنهاد طرح‌های پژوهشی در سال 1402 توجه ویژه تری نسبت به سال‌های قبل داشته باشند.

بر اساس این گزارش؛ وبینار «تدوین و طراحی مدل و سامانه پیشنهاد دهنده دوره‌های آموزشی به متقاضیان مهارت‌آموزی کارجویان و مهارت آموختگان» از سلسله وبینارهای تخصصی و پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال 1402 به همت دفتر پژوهش، طرح و برنامه‌ریزی درسی سازمان و با حضور «علی حسین شهریور»، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان، «سید جمیل احمدی»، مدیر کل دفتر پژوهش، طرح و برنامه‌ریزی درسی و «محرم منصوری‌زاده»، نماینده دانشگاه بوعلی سینای همدان به عنوان مجری طرح، جمعی از مدیران و کارشناسان ستادی و حضور وبیناری ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها برگزار شد..   

دکتر منصوری‌زاده در این وبینار به ارائه توضیحات در خصوص طرح تدوین و طراحی مدل و سامانه پیشنهاددهنده دوره‌های آموزشی به متقاضیان مهارت‌آموزی کارجویان و مهارت آموختگان و تبیین نتایج حاصل از اجرای طرح مذکور پرداخت.  

بنا بر این گزارش، طرح‌های پژوهشی در راستای رفع مشکلات و چالش‌های پیش رو در سازمان تعریف می شوند که فرآیند انجام آن ها با نظارت ناظر علمی طرح و ناظر داخلی یا همان حوزه بهره بردار از طرح انجام می‌پذیرد و خروجی طرح‌ها در سامانه اطلاعات علمی و پژوهشی سازمان بارگذاری می شود

همچنین فایل ارائه طرح مدل و سامانه پیشنهاد‌دهنده دوره‌های آموزشی به متقاضیان مهارت‌آموزی کارجویان و مهارت‌آموختگان در سامانه اطلاعات علمی و پژوهشی سازمان به نشانی
:srn.irantvto.ir  بارگذاری شده و قابل بهره‌برداری است.

  • گروه خبری : اخبار عمومی
  • کد خبر : 100499
کلمات کلیدی
صوفیا سهرابی
خبرنگار

صوفیا سهرابی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب