رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور:
پژوهش، ترسیم کننده فضای نوین در مهارت آموزی است
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست با کارکنان معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت با تأکید بر اهمیت پژوهش گفت: پژوهش پرچم دار تحقیق درباره انتظارات جامعه و ترسیم کننده فضای نوین در مهارت آموزی است.
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست با کارکنان معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت با تأکید بر اهمیت پژوهش گفت: پژوهش پرچم دار تحقیق درباره انتظارات جامعه و ترسیم کننده فضای نوین در مهارت آموزی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نشست هم اندیشی همکاران معاونت پژوهش و برنامه ریزی و سنجش مهارت با هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سه شنبه 25 شهریور ماه سال جاری برگزار شد.
بنا براین گزارش، هاشمی، در این نشست با تأکید بر رسالت خطیر پژوهش در جامعه، گفت: نقش پژوهش در رسیدن به نگاه جدید و تحول بر اساس آنچه در حوزه جهانی و بازارهای جهانی می گذرد، انکارناپذیر است.
معاون وزیر کار افزود: در این مسیر مهارت در مدیریت برای توسعه ارتباط و شناساندن مأموریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و جلب توجه جامعه ضروری است.
هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: برای شناساندن مأموریت های سازمان در حوزه مهارت آموزی، «گسترش ارتباطات» الزامی است.
وی در همین رابطه گفت: اگر به جهش می اندیشیم باید علاوه بر شناخت، انتظار جامعه در حوزه مهارت، پذیرای تغییر و نقد باشیم.
معاون وزیر کار گفت: در این برهه زمانی پژوهش ترسیم کننده و فضای نوین در مهارت آموزی است.
به تمرکز زدایی و اجماع با شرکای اجتماعی میاندیشیم
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اشاره به اجتناب از تمرکز در مهارت آموزی گفت: به جلب مشارکت شرکای اجتماعی و نقش آفرینانی که نقش دشواری در دوران تحریم ایفا می کنند، مانند اتاق های بازرگانی و اصناف میاندیشیم.
وی ادامه داد: توسعه تنها در ساختن پل، سد و راه آهن معنا نمی یابد بلکه ورود سرمایه انسانی به موقعیت شایسته با مهارت را هم در برمی گیرد.
هاشمی در همین رابطه برخورد فعال با مباحث عمومی جامعه در مهارت آموزی را مهم دانست.
تولید فکر برای رشد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر عهده پژوهش است
هاشمی در ادامه از «پروژه محوری» سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سخن گفت و اظهار داشت: یکی از مهمترین مبانی برای پژوهش باید آسیب شناسی سازمان و تولید فکر برای پشتیبانی از سازمان باشد.
وی گفت: به تجربه و باوری نیاز داریم که پاسخگوی مطالبات جامعه باشد تا بر همین اساس نگاه حکومت نیز به مهارت آموزی جلب شده و بودجه لازم از این طریق تأمین شود.
هاشمی با اشاره به آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت بیان کرد: ادبیات حرفه ای ما باید فارغ التحصیلان دانشگاهی را به مهارت آموزی تشویق کند.
در این نشست همکاران معاونت پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در خاتمه رضا احمدی زلتی، مدیر کل جدید دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای معرفی و از خدمات حسن کشاورز مدیر کل سابق این دفتر توسط علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تقدیر شد.
نظر دهید