شعار سال
دوشنبه 01 بهمن 1403
  • 1400/10/06 - 15:28
  • - تعداد بازدید: 1165
  • - تعداد بازدیدکننده: 76
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان: راه اندازی آموزش های تخصصی فنی و حرفه ای یکی از نیازهای اصلی افراد دارای معلولیت استان است

محمد رضایی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در سومین جلسه نظام‌نامه آموزش های مهارتی افراد دارای معلولیت این استان با اشاره به ضرورت بهره‌مندی بیش از پیش معلولین و توانخواهان کردستانی از آموزش های مهارتی گفت: راه اندازی آموزش تخصصی فنی و حرفه ای یکی از نیازهای اصلی افراد دارای معلولیت استان است.

 


محمد رضایی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در سومین جلسه نظام‌نامه آموزش های مهارتی افراد دارای معلولیت این استان با اشاره به ضرورت بهره‌مندی بیش از پیش معلولین و توانخواهان کردستانی از آموزش های مهارتی گفت: راه اندازی آموزش تخصصی فنی و حرفه ای یکی از نیازهای اصلی افراد دارای معلولیت استان است.


به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان کردستان ؛ محمد رضایی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در سومین جلسه نظام نامه آموزش های مهارتی افراد دارای معلولیت این استان با اشاره به ضرورت بهره‌مندی بیش از پیش معلولین و توانخواهان کردستانی از آموزش های مهارتی گفت: خدمت به معلولین وظیفه ذاتی مسئولین است .


بنا براین گزارش؛ در ابتدای این جلسه سید جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در خصوص  وضعیت اشتغال معلولین در جامعه بیان داشت: مشکل بیکاری برای افراد دارای معلولیت در جامعه بدلیل شرایط خاص این عزیزان بیشتر از سایر قشرها مشهود است که فقدان مهارت های مورد نیاز بازار کار، نقش بسزایی در این زمینه ایفاء می‌کند.


احمدی افزود: در کنار بعد اقتصادی، نقش آموزش های فنی و حرفه ای در تحولات اجتماعی و فرهنگی به ویژه در رشد و بهبود فرهنگ کار حائز اهمیت است که از جمله نتایج این آموزش ها کاهش سطح بیکاری و تبعات منفی آن، کاهش معضلات اجتماعی، بازسازی و نوسازی امکانات آموزشی، توانمند سازی کارآموزان دارای معلولیت برای زندگی بهتر، افزایش سلامت جسمی و روانی و امید به زندگی، توسعه عرصه های زندگی مانند کار و حرفه، بهبود روابط اجتماعی و مناسبات انسانی می باشد.


وی ادامه داد: نظام نامه آموزش های مهارتی افراد دارای معلولیت براساس تکالیف معین در ماده ۱۴ قانون حمایت از معلولین تدوین شده است که ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای کارآموزان دارای معلولیت و ارتقاء اثربخشی و کارآیی آموزش های فنی و حرفه ای ویژه کارآموزان دارای معلولیت از جمله اهداف مورد نظر در این نظام نامه می‌باشد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان بیان داشت: این نظام نامه در ۱۵ ماده تدین شده است که ایجاد نگرش راهبردی، نظام مند و همسوسازی برنامه های توانمندسازی معلولین، تمرکز بر آموزش های مهارتی کوتاه مدت کاربردی با توجه با توجه به نیازهای بالقوه کارآموزان دارای معلولیت و متناسب با نیاز بازار کار حال و آینده، استفاده از منابع و ظرفیت های درون و برون سازمانی و توجه به رویکردها، مدل ها، روش ها، فناوری ها و تکنیک‌های نوین یادگیری مهارت از جمله راهبردهای آموزش کارآموزان دارای معلولیت در این نظام نامه است .


در ادامه محمد رضایی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، نیز با تاکید بر انجام کامل نظام نامه آموزش های مهارتی افراد دارای معلولیت در استان کردستان خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی ذیربط در این زمینه شد.


رضایی، خدمت به معلولین را  وظیفه ذاتی مسئولین دانست و افزود: ایجاد اشتغال برای معلولین در استان کردستان باید با جدیت پیگیری و دنبال شود و با توجه به اهمیت موضوع جلسات باید به صورت فصلی برگزار و روند انجام کار در هر جلسه گزارش داده شود .


 

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 87418
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب