" سال 1398 ؛ رونق تولید "                                      

صفحه اصلي|منشور کاری|پست الكترونيكي|English|حفظ حریم شخصی|توافق سطح خدمات
جستجوي پيشرفته جستجو در وب
? اخبار > بستر رویش مشارکت کارکنان با ایجاد پارلمان کارشناسان و مربیان در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارتقا یافته است


نسخه چاپي ارسال به دوست

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:
بستر رویش مشارکت کارکنان با ایجاد پارلمان کارشناسان و مربیان در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارتقا یافته است

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در وبینار نشست سراسری مجامع سه گانه پارلمان مربیان و کارشناسان به میزبانی استان فارس بر ارتقای مشارکت کارکنان در تصمیم سازی ها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با حضور هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، ناهید مسلمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان، ایزدی، رئیس پارلمان کشوری و اعضای پارلمان ملی مربیان و کارشناسان وبینار نشست سراسری پارلمان ملی  مربیان و کارشناسان کشور در بیست و ششمین سفر رئیس سازمان به فارس برگزار شد.

هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این نشست گفت: احساس با اهمیت بودن زمانی به مردم یک کشور دست می دهد که مردم حاکمیت را در کنار خود دیده و شاهد نگاه ارزشمند ملی به خود باشند.

وی تأکید کرد:  تنها در این صورت است که مردم کشور به سرمایه هایی پایدار و تاثیر گذار تبدیل شده و در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می گیرند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باید به این موضوع واقف بود که استفاده از نظرات صحیح یکدیگر و استفاده از خرد جمعی، شرط رسیدن به رشد و بلوغ سازمانی است.

وی بیان گرد: هم اکنون، بستر رویش نقش ها و مشارکت ها فراهم شده است و صدای مدیران و همکاران به خوبی در سازمان انعکاس می یابد.

هاشمی با بیان اینکه مطالبات بایستی در چارچوب قانون باشد تصریح کرد: اگر به سیاست های کلی و قوانین اشراف کافی داشته باشیم بیان مطالبات منطقی تر شده و در مسیر صحیح خویش قرار می گیرد.

معاون وزیر کار خطاب به مدیران و اعضای پارلمان گفت: باید  مسیر اندیشیدن به رسالت سازمان و صرفه و صلاح را در وجود همکاران نهادیه کنید و تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  باید بر اثر اندیشه ناب شما قامت پیدا کند.

 رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک کارمند، یک کارشناس فهیم و یک نقش آفرین فعال بی تردید از دید مدیران و مسئولان پنهان نخواهد ماند.

 وی خطاب به اعضای پارلمان گفت: نقش آفرینی شما  در جامعه باید  به گونه ای باشد که در نزد افکار عمومی و مسئولان ارشد کشور توجه ویژه ای به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور شکل بگیرد.

معاون وزیر کار نقد را لازمه حرکت در مسیر صحیح و به نوعی هدایت کننده سازمان نامید  و خاطر نشان کرد: امروزه شرایط متفاوت از گذشته است و در انجام وظایف سازمانی، هم افزایی موجب می شود که فردایی متفاوت را تجربه کرده و وزن مهارت  را نزد افکار عمومی ارتقا دهیم.

هاشمی با اشاره به  اهمیت پارلمان ملی مربیان و کارشناسان سازمان تاکید کرد: در آینده هر تصمیمی که از سوی ستاد به ادارات کل ارسال شود بایستی به تائید پارلمان رسیده باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از همکاران خواست  تا تمام توان خویش را برای مهارت محور کردن جامعه به کار گیرند و مهارت را به یک جریان اثر گذار تبدیل کنند.

این گزارش می افزاید: فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس دبیرخانه مرکزی پارلمان به بیان الزامات و اولویت های بنیادین در مسیر توفیق و توسعه پارلمان پرداخت.

وی بیان داشت: گذار از چارچوب های سازمانی و حرکت به سمت معیار های ملی و بین المللی و استفاده از ظرفیت های فرا سازمانی مبتنی بر ضوابط و قوانین کشور یکی از راه های دستیابی پارلمان به اهداف خویش است.

فیروزی در ادامه به تقویت فعالیت های پارلمان علاوه بر حوزه های صنفی در حوزه های تخصصی و توسعه فعالیت ها در سطح های کلان اجتماعی و استفاده از اصول بهره وری و شایسته سالاری تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، طرح های مهمی مانند: طرح تبیین جایگاه سازمان در برنامه هفتم توسعه کشور، طرح راه اندازی دپارتمان تخصصی آموزش های دیجیتال برای دوره شیوع ویروس کرونا و پسا کرونا، طرح های انگیزشی در جهت جلب مشارکت های حداکثری درون و برون سازمانی، طراحی ساختار فلوچارت سازمانی، تدوین پیش نویس قانون های تسهیل گر و حمایتی از سوی قانون گذار با هدف ارتقاء جایگاه سازمانی، برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه فعالیت های اجتماعی و مردم نهاد و برگزاری رویداد ها و سیمنار های مشترک بین اعضای مجامع سه گانه پارلمان و کشف راهکارهای اثر بخش در جهت بالا بردن وزن اجتماعی مهارت را به عنوان اولویت هایی بر شمرد که لازم است پارلمان ملی مربیان و کارشناسان سازمان در دستور کار قرار دهد.

بنا براین گزارش، در ادامه ایزدی، رئیس پارلمان ملی مربیان و کارشناسان، به تبیین اهداف،ماموریت های پارلمان و موضوعات کمیسیون های تخصصی هشتگانه پارلمان پرداخت و گفت: پارلمان از مرحله تشکیل، نظم بخشی و استاندارد سازی ساختاری در سطح مجامع سه گانه و هیات رئیسه و تشکیل کمیسیون های تخصصی گذار کرده و به مرحله ای رسیده  است که به  محتوا سازی و فعالیت های تخصصی ورود کند.

وی ادامه داد: پارلمان با حفظ  ماهیت صنفی خود  باید پای در حوزه های تخصصی و فرا ملی گذاشته و قوی عمل نماید تا بتواند قانون گذار را متقاعد به تدوین قانون به نفع و به حمایت از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نماید.

غلامعلی فلاح، عضو هیات رئیسه و ناظر معین کمیسیون ساختار، تشکیلات و تحول اداری گزارشی جامع در خصوص عملکرد مجمع عمومی و اعضای هیات رئیسه و کمیسیون های تخصصی در شش ماهه گذشته ارائه کرد.

فلاح راه اندازی دبیرخانه پارلمان بر اساس پروتکلی به روز، ایجاد هشت کمیسیون تخصصی، تبیین جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه هفتم توسعه، طراحی وبسایت مستقل برای پارلمان، جمع آوری اطلاعات اعضا به منظور راه اندازی بانک جامع پارلمان، تدوین پیش نویس اساسنامه پارلمان، تدوین پیش نویس آئین نامه اجرای و تدوین منشور اخلاقی پارلمان را بخشی از عملکرد شش ماهه عنوان نمود.

در ادامه  ناهید عسگری، عضو هیأت رئیسه پارلمان و ناظر کمیسیون ارتباطات و اطلاع رسانی پارلمان به طرح مطالبات همکاران و اعضای مجامع سه گانه پرداخت.










تاریخ درج خبر : چهارشنبه ١٦ مهر ١٣٩٩ | ساعت درج خبر : ١١:١٦ | تعداد نمایش خبر : 1644
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





صفحه اصلي|معرفی سازمان|منشور کاری|پست الكترونيكي|English
بازديدکنندگان اين صفحه: 8765024 | بازديدکنندگان امروز: 8854 | کل بازديدکنندگان: 119829006 | بازديدکنندگان آنلاين: 22 | زمان بارگزاري صفحه: 0.4470 ثانيه