" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال "           " محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است "   

صفحه اصلي|پست الكترونيكي|منشور اخلاقي سازمان|English
جستجوي پيشرفته جستجو در وب
? اخبار > امروز آموزش مهارت به عنوان یک مطالبه ملی از مسوولان نظام مطرح است


نسخه چاپي  ارسال به دوست

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش خبر داد:
امروز آموزش مهارت به عنوان یک مطالبه ملی از مسوولان نظام مطرح است

 

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: امروز آموزش مهارت به عنوان یک مطالبه ملی از مسوولان نظام مطرح است.

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور، علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش امروز در مراسم رونمایی از طرح «ایران مهارت» که در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار شد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور بر فراگیری مهارت از سوی دانش‌آموزان، اظهار داشت: بیش از 3 میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی فاقد شغل هستند.

وی با اشاره به برنامه «آموزش برای همه»، افزود: این برنامه از سال 2000 تا 2015 اجرا شد و به دلیل فراگیری در دوره ابتدایی و اول متوسطه، بحث آموزش مهارت برای شغل مطرح شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هدف سوم آموزش برای همه، «آموزش مهارت به دانش‌‌آموزان» است تا مهارت زندگی و شغل را کسب کنند.

زرافشان با اشاره به آموزش مهارت‌های عمومی به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: مهارت‌هایی مانند تفکر نقاد و خلاق و ایجاد ارتباط با دیگران، از جمله آموزش‌های مورد توجه است.

وی اضافه کرد: در برنامه درسی که بر اساس سند تحول است، درس‌های جدیدی مانند تفکر و پژوهش، تفکر و سبک زندگی در راستای تقویت مهارت‌های عمومی دانش‌آموزان ارایه می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با اشاره به بخش دوم مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان، تصریح کرد: در این بخش، مهارت‌های شغلی مورد توجه قرار دارد تا دانش‌آموزان با مهارت‌های مورد نیاز بازار کار آشنا شوند.

زرافشان با اشاره به رویکرد جدید آموزش و پرورش در حوزه کار و فناوری در برنامه درسی، گفت: در این برنامه، همه دانش‌آموزان از دوره ابتدایی تا پایان متوسطه، مخاطبان این حوزه هستند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: کسب شایستگی‌های مورد نیاز بازار کار مورد توجه است و شایستگی یادگیری مادام العمر از جمله شایستگی‌هایی هستند که از اول ابتدایی تا پایان متوسطه در نظر گرفته شده است.

زرافشان با بیان اینکه درس کار و فناوری از پایه ششم به صورت مستقل و از دوره ابتدایی نیز به صورت تلفیقی ارائه می‌شود، گفت: در درس کار و فناوری، پودمان‌هایی مهارتی طوری طراحی شده است تا مهارت‌های لازم در جهت آشنایی فراهم کند.

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از 38 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند، گفت: آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان شاخه نظری در پایه دهم برخی استان‌ها مورد توجه قرار گرفته و اجرا شده است.

وي با بیان اینکه بیش از 3 میلیون دانش‌آموز در دوره متوسطه تحت آموزش‌های کارآفرینی قرار دارند، افزود: امروزه در همه استان‌ها در هفته، تعدادی بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی فعال است.










تاریخ درج خبر : سه شنبه ١٨ مهر ١٣٩٦ | ساعت درج خبر : ١٤:٣٥ | تعداد نمایش خبر : 184





صفحه اصلي|معرفي سازمان|پست الكترونيكي|تربيت مربي|منشور اخلاقي سازمان|English
بازديدکنندگان اين صفحه: 18332930 | بازديدکنندگان امروز: 2661 | کل بازديدکنندگان: 83207876 | بازديدکنندگان آنلاين: 33 | زمان بارگزاري صفحه: 0.2100 ثانيه